tirsdag 26. mars 2013

"he drank the blood like lemonade"

Når påsken tilbyr meg noen fridager, skal de fylles med ting som bare har blitt med tanken i altfor lang tid.

Jeg skal sitte med beina i kors midt på gulvet i mitt nye studio/kontor i Gamlebyen og male de nyinnkjøpte kommodene i crazy farger med en øl ved siden av meg. Jeg skal høre på Lana Del Rey, Oh Land og Morcheeba og få maling på armene.
Jeg skal prøve ut people watching fra en annen vinkel - bakkenivå. Ja, det er gøy å se fra fire trapper opp i fuglehuset, men jeg får ikke sett ansiktene deres, får ikke gjettet meg fram til hvem jeg tror alle er.
Jeg skal slutte å spare på Patti Smiths "just kids" og ta den med meg et sted hvor solen skinner og forsvinne inn i kunstnernes New York på 60-tallet.
Jeg skal smake på solen fra pappas veranda og begrave nesa i gylden hundepels.
Jeg skal lage skikkelig påskefrokost til kjæresten min, og tilbringe formiddagen i sengen med han og se på merkelige Youtube-videoer.

Og til slutt skal jeg øve meg på å løfte blikket mer. Fortauskanter gjør meg altfor trist.



Foto: Rozemarijn Grace Idema

Ingen kommentarer: